Deze wijn zoekt de uiterste grenzen op. Een heldere robijnrode kleur. Aroma’s van zwarte bessen, gedroogde vijgen, bloemen. Ook wat kruidige pit van specerijen zoals kaneel, het resultaat van het gebruik van Franse eikenhouten vaten. Een levendige, eerlijke wijn die goed een goede balans heeft tussen zuren, sap, fruit, structuur en lengte. Vol maar met elegantie. Zo’n wijn die je drinkt na een herfstige boswandeling. Of om op te warmen na een dag schaatsen. In de zomer bij een lange barbecue met vrienden. Erbij eten? Denk aan pasta met tomatensauzen, een herfstige stoofschotel, draadjesvlees, gegrilde paprika, of lasagne. Of bij een kaasplank met harde, belegen kazen. CGM is een afkorting van de gebruikte druiven Carignan, Grenache en Mourvèdre. De Zuid Fransen gebruiken dit soort afkortingen wel vaker. Het meest bekend is GSM (Grenache, Syrah, Mourvèdre) |
€ 22,45 per stuk
Incl.
21%
BTW
|
De geschiedenis van de Montes lijkt een droom, en dat is echt hoe het begon, langzamerhand werkelijkheid werd. Het was in 1987 dat onze twee oorspronkelijke oprichters, Aurelio Montes en Douglas Murray, beiden zeer ervaren professionals, wilden hun droom van het produceren van Chileense wijnen een quantum-sprong in een hogere kwaliteit dan de normen van de tijd te realiseren. In 1988 trad ze met de andere twee oprichters, Alfredo Vidaurre en Pedro Grand, die hun eigen aanvullende vaardigheden en expertise om de onderneming brachten. En zo werd Montes geboren, in eerste instantie onder de naam Discover Wijn. Het was een droom die uitkomt voor vier grote visionairs die in het nemen van Montes wijnen uit het niets tot in meer dan 100 landen over de hele wereld; door het maken van 'first growth' wijnen gerespecteerd en bewonderd door de critici en de handel in de wereld, door te wijzen op wat Chili kon produceren. Nadat we de eerste Montes Alpha Cabernet Sauvignon hadden gemaakt - door het harde werk en passie - duurde het niet lang om erkenning te krijgen. Het was een baanbrekende wijn die meteen de lat werd voor andere Chileense producenten . Geconcentreerd, complex en stijlvol, het succes was aangetoond dat we het juiste pad hebben bewandeld, hetgeen waar wij vanaf het begin op hadden gehoopt.